ZELENÁ VÝSTAVA

Vzdělávací výstavy pro žáky základních a středních škol graficky uzpůsobené i pro robotické čtení pro nevidomé a doplněné o multimediální doprovodné prvky.

 

 

 

 

 

 

Počátkem prosince roku 1895 začali mechanik Václav Laurin a knihkupec Václav Klement, oba dva nadšení cyklisté, vyrábět vlastní jízdní kola. V nacionálně vypjaté době konce 19. století byla vlastenecky pojmenována Slavia.
Za několik let (roku 1899) mohl podnik Laurin & Klement zahájit výrobu motocyklů, doprovázenou úspěchy v mezinárodních soutěžích. Po prvních pokusech na přelomu století přešli Laurin a Klement v roce 1905 postupně na výrobu automobilů.
První automobil Voiturette A byl stejně jako motocykly prodejním úspěchem a později se stal symbolem českého veteránu. Firmě zajistil již brzy stabilní postavení na postupně se rozvíjejícím mezinárodním trhu vozidel. Vedle ostatních podniků přispěl Laurin & Klement rozhodnou měrou k tomu, že se Království české stalo nejsilnější hospodářskou a průmyslovou částí dunajské monarchie. Produkce se podstatně rozšířila a záhy překročila rámec rodinného podniku, a tak v roce 1907 uskutečnili jeho zakladatelé přeměnu na akciovou společnost, která přinesla první internacionalizaci. Závod se dále rozrůstal a po roce 1914 se musel také účastnit válečné výroby.
Ve dvacátých letech se projevila potřeba sloučení podniku se silným průmyslovým partnerem, aby se firma mohla udržet na trhu a modernizovat výrobu, jež tehdy zahrnovala vedle osobních vozidel rovněž různé typy nákladních vozidel, autobusy, letecké motory a zemědělské stroje. V roce 1925 nakonec došlo ke sloučení s podnikem Škoda Plzeň, což zároveň znamenalo konec značky Laurin & Klement. Již v roce 1930 se produkce automobilů v rámci koncernu Škoda opět vydělila jako samostatná Akciová společnost pro automobilový průmysl (ASAP), které se po odeznění světové hospodářské krize posléze podařilo uspět na mezinárodním automobilovém trhu modelem Škoda Popular.
Období německé okupace představuje podstatný mezník v historii podniku, který se stal součástí hospodářského systému německé Říše. V této souvislosti byl výrobní program okamžitě omezen a výroba se orientovala především pro potřeby Německa. Po 2. světové válce byla společnost v rámci socializace přeměněna na národní podnik
s označením AZNP Škoda, jemuž náleželo v souvislosti s politickým vývojem země monopolní postavení ve výrobě vozidel.

 

 


DOPROVODNÝ PROGRAM

Škoda Auto 00 - zakladatele Škoda Auto - Laurin a Klement

Škoda Auto 01 - Highlights: ŠKODA KODIAQ – Světová premiéra v Berlíně

Škoda Auto 02 - Highlights: ŠKODA KODIAQ – Záznam světové premiéry v Berlíně, 1.září 2016.

Škoda Auto 03 - ŠKODA KODIAQ Jízdní a statické záběry

Škoda Auto 04 - ŠKODA KODIAQ Studiové záběry

Škoda Auto 05 - ŠKODA KODIAQ Jízdní a statické záběry

Škoda Auto 06 - ŠKODA KODIAQ - Tak vypadá uvnitř

Škoda Auto 07 - Vylepšení aerodynamiky: ŠKODA podporuje olympijského dráhového cyklistu

Škoda Auto 08 - První detailní záběry nového modelu ŠKODA KODIAQ: Výrazný design pro nové velké SUV

Škoda Auto 09 - ŠKODA RAPID SPACEBACK MONTE CARLO

Škoda Auto 10 - ŠKODA RAPID SPACEBACK SCOUTLINE

Škoda Auto 11 - ŠKODA FABIA COMBI MONTE CARLO

Škoda Auto 12 - ŠKODA FABIA COMBI SCOUTLINE

Škoda Auto 13 - ŠKODA RAPID

Škoda Auto 14 - ŠKODA FABIA MONTE CARLO

Škoda Auto 15 - ŠKODA Design vytvořil trofeje pro vítěze Tour de France

Škoda Auto 16 - Kampaň značky ŠKODA „Jedeme v tom spolu“

Škoda Auto 17 - ŠKODA radí, jak bezpečně cestovat na dovolenou

Škoda Auto 18 - Video Making-Of: ŠKODA ATERO Práce na voze ŠKODA ATERO zabrala zhruba půl roku.

Škoda Auto 19 - ŠKODA SUPERB SportLine

Škoda Auto 20 - ŠKODA SUPERB Combi SportLine

Škoda Auto 21 - ŠKODA OCTAVIA

Škoda Auto 22 - ŠKODA OCTAVIA Combi

Škoda Auto 23 - ŠKODA na autosalonu v Ženevě 2016 – Shrnutí

Škoda Auto 24 - ŠKODA Superb

Škoda Auto 25 - ŠKODA Octavia Combi RS 4×4

Škoda Auto 26 - 4x4 Winter Discovery clip

Škoda Auto 27 - Česká prodejní síť ŠKODA v novém designu

Škoda Auto 28 - Vozy ŠKODA s inovativní měřicí technikou pro Policii České republiky

Škoda Auto 29 - Nový robot s lehkou konstrukcí pro výrobu převodovek DQ 200 ve Vrchlabí

Škoda Auto 30 - 70 strážců zimy

Škoda Auto 31 - Tipy Výzkumu dopravní bezpečnosti ŠKODA AUTO pro prázdninové cesty

Škoda Auto 32 - Prezident převzal na Hradě nový Superb

Škoda Auto 32 - Prezident převzal na Hradě nový Superb

Škoda Auto 34 - Nová ŠKODA Fabia R 5 – Světová premiéra

Škoda Auto 35 - Nová ŠKODA Superb (Trailer)

Škoda Auto 36 - ŠKODA Yeti - Výroba v závodě Kvasiny (CZ)

Škoda Auto 37 - 80 let výroby vozů v závodu Kvasiny (CZ)

Škoda Auto 38 - ŠKODA Yeti (Trailer)

Škoda Auto 39 - ŠKODA Motorsport 2009-2014

Škoda Auto 40 - ŠKODA Octavia – Výroba v závodě Mladá Boleslav

Škoda Auto 41 - ŠKODA Yeti Laurin & Klement

Škoda Auto 42 - ŠKODA Octavia Laurin & Klement

Škoda Auto 43 - VisionD

Škoda Auto 44 - MissionL

 

Veškeré foto, audio, video a knižní materiály umístěné na tomto vzdělávacím portále jsou výhradně pro účely doplnění konkrétní výstavy
a je zakázáno jakékoliv kopírování, šíření obsahu třetím stranám.  Další distribucí se uživatel vystavuje postihu porušení autorského zákona.