ZELENÁ VÝSTAVA

Vzdělávací výstavy pro žáky základních a středních škol graficky uzpůsobené i pro robotické čtení pro nevidomé a doplněné o multimediální doprovodné prvky.

Tatra Delfín
Tatra Delfín je závodní automobil třídy formule Junior, který byl vyroben v roce 1963 ve dvou kusech ve vývojovém oddělení n. p. Tatra Kopřivnice. Iniciátorem a projektantem nového vozu byl konstruktér a jezdec, člen ZO Svazarmu Tatra Kopřivnice, Ing. Gajdoš, který spolu s dalšími 18 aktivisty vypracoval ve volném čase kompletní dokumentaci pro stavbu nového vozu, což si vyžádalo celkem 9500 pracovních hodin.

Vůz je vybaven řadovým vzduchem chlazeným čtyřválcovým čtyřtaktním motorem umístěným před zadní nápravou. Zajímavostí je, že vznikl vlastně rozpůlením vidlicového osmiválce Tatra 603. Motor má zdvihový objem 1089 ccm a je vybaven dvěma dvojitými karburátory Weber 40 DCO3. Převodovka pochází z italského vozu Fiat 600D a bylo možné v ní měnit celkovou redukci a tím upravovat převodování pro jednotlivé druhy tratí, pro dosažení maximální rychlosti od 129 km/h po 217 km/h. Nápravy jsou lichoběžníkové konstrukce se suvnými rameny. Pohon zadních kol je proveden dvoukloubovými hřídeli s křížovými klouby ze Škody Octavie. Na všech kolech jsou použity kotoučové brzdy systému Bendix. Rám vozu je tvořen jako příhradový nosník z chrommolybdenových trubek a zakryt laminátovou karosérií o váze pouhých 13 kg. Celý vůz pak váží 402 kg.

 



Tatra Baghira
Tatra Baghira je speciál pro autokros, který konstrukčně zpracoval i postavil Václav Král z Roztok u Prahy v roce 1970. Brzdy hydraulické bubnové. Rám zhotoven z tenkostěnných chrommolybdenových trubek průměr 35 mm. Struktura vozu byla použita v různých vozidlech, a části letadel. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Veškeré foto, audio, video a knižní materiály umístěné na tomto vzdělávacím portále jsou výhradně pro účely doplnění konkrétní výstavy
a je zakázáno jakékoliv kopírování, šíření obsahu třetím stranám.  Další distribucí se uživatel vystavuje postihu porušení autorského zákona.