08. sportovní vozy - Tatra 607 Monopost - Tatra 605
Tatra 607 Monopost
Závodní vůz Tatra 607 Monopost byl vyráběn v ČSR v automobilce Tatra Kopřivnice.
Poprvé byl představen 17. září 1950 na Ostravském okruhu, kde s ním Bruno Sojka odjel dvě propagační kola. V dalších letech tyto vozy sklízely mnohá vítězství zejména na domácích závodech.
V roce 1953 byl u vozu prodloužen rozvor náprav z 2250 mm na 2350 mm a vzniklo tak provedení T2-607.
Monopost byl vybaven čtyřtaktním vzduchem chlazeným osmiválcovým motorem Tatra 603 umístěným před zadní nápravou. Nejprve se k chlazení motoru využívalo dvou axiálních ventilátorů, později výrobce zkoušel využívat i ejektorové chlazení, využívající energie výfukových plynů, které od roku 1955 ventilátory zcela nahradilo.
Tatra 605
Tatra 605 je výcvikový automobil, který vznikl v roce 1957 v n. p. Tatra Kopřivnice v ČSR. Automobil sloužil pro výcvik začínajících soutěžních jezdců.
Pohonnou jednotku tvořil vzduchem chlazený dvouválcový čtyřtaktní motor Tatra 910 o zdvihovém objemu válců 640 cm², umístěný před zadní nápravou, který při 7000 otáčkách za minutu dosahoval výkonu až 40 kW. Chlazení motoru zajišťoval ejektor. Převodovka byla použita z vozu Aero Minor II.
Příhradový rám byl tvořen ocelovými trubkami. Přední náprava tvořená paralelogramem byla odpružena torzními tyčemi, zadní náprava byla kyvné konstrukce, též odpružená torzními tyčemi. Maximální rychlost vozu byla uváděna 168 km/h.
DOPROVODNÝ PROGRAM
Veškeré foto, audio, video a knižní materiály umístěné na tomto vzdělávacím portále jsou výhradně pro účely doplnění konkrétní výstavy
a je zakázáno jakékoliv kopírování, šíření obsahu třetím stranám. Další distribucí se uživatel vystavuje postihu porušení autorského zákona.