03. milníky značky TATRA
1850 |
V červnu 1850 Ignác Šustala započal v Kopřivnici (Nesselsdorf) se dvěma tovaryši výrobu kočárů a bryček. | |
1858 |
Spojením s Adolfem Raškou a Karlem Moslerem vzniká firma Schustala and Comp. | |
1882 |
Zahájení výroby nákladních železničních vagónů. | |
1886 |
Počátek výroby osobních železničních vagónů. | |
1891 |
Vznik Nesselsdorfer–Wagenbau–Fabriks Gesellschaft. | |
1897 |
Stavba prvního osobního automobilu Prasident. | |
1898 |
Stavba prvního nákladního vozidla. | |
1903 |
První malá lokomotiva pro polní dráhy | |
1906 |
Zážehový motor vlastní konstrukce s rozvodem OHC, půlkulový spalovací prostor. | |
1907 |
První omnibus - typ L. | |
1908 |
První plněpohonný tahač – typ R (Jaguar). | |
1914 |
První sériová nákladní vozidla NW-TL2 a NW-TL4. | |
1915 |
První osobní automobil s brzdami na všech čtyřech kolech – typ U. | |
1918 |
Změna názvu na Kopřivnická vozovka (Nesselsdorfer Wagenbau). | |
1919 |
Poprvé název TATRA na nákladních vozech NW-TL4. | |
1921 |
Firemní značka NW nahrazena značkou TATRA. | |
1923 |
Tatrovácká koncepce automobilu – Hans Ledwinka a T 11. | |
1924 |
Tatrovácká koncepce automobilu poprvé uplatněna u těžkého nákladního vozu T24. | |
1929 |
Poprvé vzduchové odpružení zadních náprav – T 24. | |
1930 |
Zahájení výroby nejúspěšnějšího typu středně těžkého nákladního vozu TATRA 27. | |
1934 |
Premiéra osobního vozu T 77, první sériově vyráběný osobní vůz s přísněaerodynamickou pontonovou karosérií. / Vzniká letecké oddělení ve Vagónce TATRA Studénka. | |
1935 |
První trolejbus T 86. / Speciální rychlíkový železniční vůz Slovenská strela. | |
1936 |
Vznik Ringhoffer TATRA, a. s. | |
1942 |
Zahájení výroby třínápravového těžkého nákladního vozidla se vzduchem přímo chlazeným vznětovým dvanáctiválcem vlastní konstrukce – T 111. | |
1946 |
TATRA národní podnik. / Obnovení výroby osobních T 57 a nákladních T 111. | |
1947 |
Prototyp osobního vozu T 600 TATRAplan. | |
1951 |
Zrušení výroby železničních vozidel, specializace pouze na automobilovou výrobu. | |
1956 |
Poprvé zkrutné tyče pro pružení přední nápravy. / Zahájena sériová výroba osobní T 603. | |
1959 |
Sériová výroba T 138. | |
1968 |
Sériová výroba T 813. / Zahájení budování továrního polygonu. | |
1970 |
Zahájena sériová výroba T 148. | |
1971 |
Rozhodnutí RVHP o specializaci Tatry na výrobu těžkých nákladních vozidel. | |
1975 |
Ukončena výroba osobních vozidel T 603. | |
1982 |
Vyroben stotisící nákladní vůz T 148. | |
1983 |
Zahájení sériové výroby T 815. | |
1992 |
Zřízení TATRA, a. s. | |
1997 |
T 815-2 přijímá název TERRN°1. / Sériová výroba kombinovaného systému odpružení kol zadních náprav – KING FRAME. / Zahájení výroby kapotového provedení těžkých nákladních vozidel T 163 (JAMAL). / Ukončení výroby osobních automobilů, poslední modifikace T 700. | |
1999 |
Modelová řada speciálních vozidel ARMAX. / Modelová řada speciálních vozidel FORCE. | |
2000 |
Vzduchem přímo chlazený motor vlastní konstrukce v emisní specifikaci Euro 3. | |
2002 |
Zakoupení duševního vlastnictví a výrobní dokumentace ROSS R 210. | |
2006 |
Vlastní motor s emisní specifikací Euro 4 SCR. / T 810 pro AČR. | |
2007 |
T 815-7 ve standardní nabídce společnosti TATRA, a. s. | |
2010 |
Poloautomatický systém řazení převodových stupňů TATRA-Norgren. / Civilní aplikace T 810 a T 815-7. / Facelift modelové řady TERRN°1. | |
2011 |
Nová modelová řada TATRA PHOENIX, zahájení spolupráce s DAF TRUCKS N.V. | |
2013 |
Změna vlastnické struktury, značka TATRA se vrací do českých rukou. / Březen: změna akcionářské struktury, automobilku kupuje společnost TRUCK DEVELOPMENT a.s. / Duben: změna obchodního názvu na TATRA TRUCKS a.s., stabilizace společnosti, automobilka opět v českém vlastnictví / Říjen: Start komplexní restrukturalizace společnosti |
Veškeré foto, audio, video a knižní materiály umístěné na tomto vzdělávacím portále jsou výhradně pro účely doplnění konkrétní výstavy
a je zakázáno jakékoliv kopírování, šíření obsahu třetím stranám. Další distribucí se uživatel vystavuje postihu porušení autorského zákona.