03. milníky značky TATRA

 

 

 

1850

  V červnu 1850 Ignác Šustala započal v Kopřivnici (Nesselsdorf) se dvěma tovaryši výrobu kočárů a bryček.

1858

  Spojením s Adolfem Raškou a Karlem Moslerem vzniká firma Schustala and Comp.

1882

  Zahájení výroby nákladních železničních vagónů.

1886

  Počátek výroby osobních železničních vagónů.

1891

  Vznik Nesselsdorfer–Wagenbau–Fabriks Gesellschaft.

1897

  Stavba prvního osobního automobilu Prasident.

1898

  Stavba prvního nákladního vozidla.

1903

  První malá lokomotiva pro polní dráhy

1906

  Zážehový motor vlastní konstrukce s rozvodem OHC, půlkulový spalovací prostor.

1907

  První omnibus - typ L.

1908

  První plněpohonný tahač – typ R (Jaguar).

1914

  První sériová nákladní vozidla NW-TL2 a NW-TL4.

1915

  První osobní automobil s brzdami na všech čtyřech kolech – typ U.

1918

  Změna názvu na Kopřivnická vozovka (Nesselsdorfer Wagenbau).

1919

  Poprvé název TATRA na nákladních vozech NW-TL4.

1921

  Firemní značka NW nahrazena značkou TATRA.

1923

  Tatrovácká koncepce automobilu – Hans Ledwinka a T 11.

1924

  Tatrovácká koncepce automobilu poprvé uplatněna u těžkého nákladního vozu T24.

1929

  Poprvé vzduchové odpružení zadních náprav – T 24.

1930

  Zahájení výroby nejúspěšnějšího typu středně těžkého nákladního vozu TATRA 27.

1934

  Premiéra osobního vozu T 77, první sériově vyráběný osobní vůz s přísněaerodynamickou pontonovou karosérií. / Vzniká letecké oddělení ve Vagónce TATRA Studénka.

1935

  První trolejbus T 86. / Speciální rychlíkový železniční vůz Slovenská strela.

1936

  Vznik Ringhoffer TATRA, a. s.

1942

  Zahájení výroby třínápravového těžkého nákladního vozidla se vzduchem přímo chlazeným vznětovým dvanáctiválcem vlastní konstrukce – T 111.

1946

  TATRA národní podnik. / Obnovení výroby osobních T 57 a nákladních T 111.

1947

  Prototyp osobního vozu T 600 TATRAplan.

1951

  Zrušení výroby železničních vozidel, specializace pouze na automobilovou výrobu.

1956

  Poprvé zkrutné tyče pro pružení přední nápravy. / Zahájena sériová výroba osobní T 603.

1959

  Sériová výroba T 138.

1968

  Sériová výroba T 813. / Zahájení budování továrního polygonu.

1970

  Zahájena sériová výroba T 148.

1971

  Rozhodnutí RVHP o specializaci Tatry na výrobu těžkých nákladních vozidel.

1975

  Ukončena výroba osobních vozidel T 603.

1982

  Vyroben stotisící nákladní vůz T 148.

1983

  Zahájení sériové výroby T 815.

1992

  Zřízení TATRA, a. s.

1997

  T 815-2 přijímá název TERRN°1. / Sériová výroba kombinovaného systému odpružení kol zadních náprav – KING FRAME. / Zahájení výroby kapotového provedení těžkých nákladních vozidel T 163 (JAMAL). / Ukončení výroby osobních automobilů, poslední modifikace T 700.

1999

  Modelová řada speciálních vozidel ARMAX. / Modelová řada speciálních vozidel FORCE.

2000

  Vzduchem přímo chlazený motor vlastní konstrukce v emisní specifikaci Euro 3.

2002

  Zakoupení duševního vlastnictví a výrobní dokumentace ROSS R 210.

2006

  Vlastní motor s emisní specifikací Euro 4 SCR. / T 810 pro AČR.

2007

  T 815-7 ve standardní nabídce společnosti TATRA, a. s.

2010

  Poloautomatický systém řazení převodových stupňů TATRA-Norgren. / Civilní aplikace T 810 a T 815-7. / Facelift modelové řady TERRN°1.

2011

  Nová modelová řada TATRA PHOENIX, zahájení spolupráce s DAF TRUCKS N.V.

2013

  Změna vlastnické struktury, značka TATRA se vrací do českých rukou. / Březen: změna akcionářské struktury, automobilku kupuje společnost TRUCK DEVELOPMENT a.s. / Duben: změna obchodního názvu na TATRA TRUCKS a.s., stabilizace společnosti, automobilka opět v českém vlastnictví / Říjen: Start komplexní restrukturalizace společnosti

 

 

 

 

Veškeré foto, audio, video a knižní materiály umístěné na tomto vzdělávacím portále jsou výhradně pro účely doplnění konkrétní výstavy
a je zakázáno jakékoliv kopírování, šíření obsahu třetím stranám.  Další distribucí se uživatel vystavuje postihu porušení autorského zákona.